Пропускане към основното съдържание

Отзив по онлайн курса “Изкуствен интелект (ИИ) за всеки / AI for Everyone”

Масов, отворен онлайн курс на  платформата Coursera.org 

СЪДЪРЖАНИЕ:
 1 Моята оценка за курса: 8 точки от 10
 2 Курса - с някои факти
 3 За какво са дадените ми 8 точки и недадените ми 2?



Изображение: Coursera.org 


1 МОЯТА ОЦЕНКА ЗА КУРСА: 8 ТОЧКИ ОТ 10  

 Изкарах безплатната версия на МООК AI for Everyone, тоест без възможност да изпращам направените си седмични тестове за машинно оценяване, съответно без получаване на сертификат за изкаран курс. Но съм доволна и всъщност за мен безплатната версия е по-добрия вариант, защото:
  • Не виждам за какво би ми послужил сертификат - мотивацията ми за включване бе познавателна;
 •  Верните отговори на въпросите от тестовете, по които има колебания и съмнения, би могло да се проверят самостоятелно, като се изгледат отново съответните видеа.
 •Тестовете са полезен преговор и обобщение, както и повторното изглеждане на видеата или части от тях, а не само за проверка по тест: - и без това го правех и ми бе полезно и интересно.

 Авторите на този курс от компанията DeepLearning.AI са го представили на платформата Coursera, както са спрели за нужно и аз няма да ги цитирам тук. Само ще споделя своята рефлексия по него.
.
.
2 КУРСА - С НЯКОИ ФАКТИ

 2.1  “AI for Everyone / ИИ за всеки” е на английски език, със субтитри на около ,30 езика, сред които руски (няма български), и с транскрипции - текстове на видеата под тях.

 2.2 Курсът бе 4-седмичен, с гъвкав график - на собствена скорост на курсиста .
Аз го изгледах, без да поглеждам включените текстови версии на слайдовете и книгата на автора на този етап, сумарно за около 8-12 часа: първата част от 4-те в един предиобед в началото на курса, а останалите три части - за непълен работен ден и нещо най-накрая
При нива на владеене на английски под C1 по езиковата евро рамка, както и от непрофесионалисти в учене и обучение, времето вероятно ще е поне 2 пъти повече.

 2.3 Седмичните задания са само тестове като обичайните в американските университети, няма седмични проекти или други практически задания;

 2.4  В контекста на предходната точка, няма и взаимодействие с другите курсисти, на каквото бях свикнала в други МООК на Coursera.org, безплатни и платени (но последно беше преди 5 години и може да има промени в това  оттогава);

 2.5 От споменаванията и примерите на презентатора Андрю … (ще проверя фамилията) се разбира, че той:
  •  Има значителен опит като преподавател в Университета Станфорд, един от най-престижните в САЩ;
   • Работи практически по ИИ;
   •  Консултирал е Гугъл преди години, в първите им стъпки при въвеждане на ИИ, както и поне една друга глобално известна фирма..
.
.
3 ЗА КАКВО СА ДАДЕНИТЕ МИ 2 ТОЧКИ И НЕДАДЕНИТЕ МИ 2?

 3.1 Курсът ми беше много интересен и полезен като първо систематизирано запознаване с ИИ. Преди това се бях информирала набързо по Интернет и бях  ползвала ИИ главно във Wix.com при разработване  на сайта на УКУ-Бистра - за създаване и редактиране на образи (“фото” и рисунки в различен стил). А отскоро ползвам ИИ за търсене и обобщения на информация чрез Gemini на Андроид-телефона си.

 3.2 Презентирането в курса е майсторска работа с много приятен маниер и явно върху натрупан опит. И презентаторът, и екипът му евентуално, са се справили чудесно с подготвянето на слайдовете - много сбито (само есенцията), ясно, лесно и приятно за възприемане и разбиране - никакви излишни думи и информация..

 3.3 Макар че, според мен, реално курсът е предназначен не за всеки начинаещ, а за лидери на фирми и организации, това не го направи по-малко интересен за мен, а точно обратното. Никога не е късно да се окажеш лидер на организация, въвеждаща ИИ... А най-ценното бе, че се споделя собствен, практически опит, визия и предвиждания за бъдещето от високо компетентен специалист .
 Предположението ми, че реалната целева аудитория са мениджъри, е на база дадените примери от практиката на презентатора, както и насоките му за въвеждане на ИИ в организации. Нямаше насоки как да се ползва ИИ, примерно от студенти, блогъри, научни работници…)

 3.4 И накрая, може би щях да дам още 2 точки, ако имаше практически седмични задания (проекти). Щях да се пробвам в тях дори и в безплатна версия, без взаимодействието с други курсисти за взаимни прегледи с обратна връзка, и без оценяване от обучаващата организация. Много ценях това взаимодействие с колегите в другите курсове на Coursera, които съм изкарала.
.
.
 В заключение, "AI for Everyone” беше превъзходен избор за мен като първи курс по ИИ. Много съм доволна.
 Предстои да мина и прегледам вкратце и други въвеждащи курсове по ИИ - на Coursera и на други онлайн платформи -, за още информация и гледни точки, както и за база за сравняване. 
.
.

Коментари

Популярни публикации от този блог

DRAFT Две покани за Мога-групи към МООК по Изкуствен интелект (ИИ) за начинаещи на Coursera.org

ПОКАНА за присъствена Мога-група в Общинска библиотека Карлово; ПОКАНА за онлайн Мога-група; САМАТА МОГА-ГРУПА . Мога-програма Изкуствен интелект (ИИ) за начинаещи    1 ПОКАНА за присъствена Мога-група в Библиотека Карлово към е-курс по Изкуствен интелект на Coursera и DeepLearning.AI   Заповядайте в Мога-група към онлайн курс по Изкуствен интелект (ИИ) чрез платформата Coursera. Мога-групата е присъствена - в Общинска библиотека Карлово. Защо?   • ИИ днес е това, което Интернет беше през 90-те години;.   • Курсът е чрез Coursera и от DeepLearning,AI - майстори в сферите си;   • Достъп до най-доброто обучение без да трябва да пътуваме до САЩ,;   • Има начини за справяне и без чак толкова добър английски (описани са)   • И курсът, и Мога-групата са напълно безплатни в присъствения вариант, в Общинска Библиотека - Карлово (иначе курсът има и платен вариант - с издаване на сертификат, а Мога-групата в онлайн варианта си също е със символично заплащ...

Ситуирани учене и когниция - рефлексия на прочетено в Уикипедия

  Текстът е основан на няколко материала, но е със собствени структура, акценти, интерпретации и поглед. В текста няма преразказ, директно позоваване и сравнения с тези в източниците.  Що е "когниция" Взаимодействията при Ситуирано учене ; Отношения между Ситуирано учене, Учене чрез правене и Социално учене ; Основен извод ; Два примера за Ситуирано учене и една лична история за провал ; Основни източници . 1 Що е "когниция" Мой вариант (Й@) по ИИ-обобшението по-долу: Умствените процеси, свързани с придобиване на компетенции (знания, умения и навици),  резултатите от това и приложението им. Придобиването на когниция = Учене, като включва възприемане, разбиране и преработване на информация от средата/контекста чрез мислене и правене. Общ преглед, създаден от AI по Гугъл-търсене What is "cognition "?:    "Cognition encompasses all mental processes related to acquiring knowledge and understanding, including , learning, remembering, and problem-solvi...